×
WEB MAIL TELEFON REHBERİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ AÇILAN DERSLER UZAKTAN EĞİTİM KAMPÜSTE YAŞAM KÜTÜPHANE PORTALI ULAŞIM

Üniversite Hakkında

CENG 500 Sayýsal Metotlar ve Optimizasyon (3-0-3)
Optimizasyon problemleri, n deðiþkenlerinin uç fonksiyonlarý, doðrusal programlama ve simpleks method, doðrusal olmayan programlama, optimizasyonun tanýmý, optimizasyon problemlerinin uygulamasý.

CENG 501 Ýþletim Sistemleri (3-0-3)
Eþzamanlý programlamanýn temelleri;UNIX aðýrlýklý, çok görevli iþletim sistemleri; ortak dýþlama problemi ve kritik alanlar; semaforlar; ADA randevusu; taþýyýcýlar; UNIX yapýsý.

CENG 502 Bilgisayar Aðlarý ve Ýletiþimi (3-0-3)
Veri haberleþmesinin temelleri, bilgisayar aðlarý, ISO/OSI temel referans modeli, yönlendirme, akýþ kontrolu, týkanýklýk kontrolu, TCP/IP protokolleri, veri yollarý, internet, üst seviye protokoller.

CENG 503 Görüntü Ýþleme (3-0-3)
Ayrýk zamanlý sinyaller, yeniden oluþturma, nicemleme, sayýsal görüntü gösterimi, görüntünün temelleri, görüntü dönüþtürme, görüntü zenginleþtirme, görüntü restorasyonu, ayrýmlama, tanýmlama, örnekleme.

CENG 505 Paralel Programlama I (3-0-3)
Paralel bilgisayarlar, paralel yedekleme, veri organizasyonu, paralel algoritmalar, paralellik ve veri iþleme, bilgisayarlarýn sýnýflandýrýlmasý, uygulamalar.

CENG 506 Mikroiþlemciler ve Gömülü Sistemler I (3-0-3)
Tek-kart-bilgisayarlarýn temel bileþenleri. Mikroiþlemciler ve mikrokontrolörler. Mikroiþlemci tabanlý sistemler. Makina dili, assembly dili ile programlama ve yüksek seviyeli diller. Bilgisayar mimarisi ve assembly dili. Donaným-yazýlým tasarýmý. Sayýsal elektroniðin tekrarý ve hafýza modelleri. Temel girdi/çýktý protokolleri, Kesmeler.

CENG 507 Nöral Programlama (3-0-3)
Sinir aðlarýnýn temelleri. Algýlama, çok katmanlý algýlama ve geri-çoðalma algoritmalarý. Denetsiz öðrenme ve kendi kendini organize etme yollarý. Sinir dinamiði (Hofleid Modeli). Merkezcil taban fonksiyon aðlarý.

CENG 508 Yapay Zeka I (3-0-3)
Doðal olaylarý keþfetmek, hedef azaltmak, çözüm yollarý bulmak, oyunlar, mantýk, geliþmiþ bilgi temsili, anlamanýn doðal dili, eþleþtirme, uygulamalar.

CENG 509 Örüntü Tanýmlama (3-0-3)
Makina algýlamasý, parametre tahmini, öðrenme, lineer ayrýþtýrma fonksiyonlarý, öbekleme, mizansen analizi, Bayes karar verme teorisi, parametrik olmayan teknikler, örüntü tanýmlama uygulamalarý.

CENG 510 Paralel Programlama II (3-0-3)
Öbeklenmiþ paralel bilgisayarlarý kullanarak bilimsel programlama.

CENG 511 Algoritmalar (3-0-3)
Algoritmalarýn karmaþýklýðý, Alt ve Üst Sýnýr Teorisi. Bölme ve Yönetme Tasarýmý, Greedy Yaklaþýmý, Dinamik Programlama, Geri izleme, Dallanma ve Sýnýrlanma, NP Tamamlama ve NP Sert Problemleri, Belirleyici ve Belirleyici Olmayan Polinom Tipi Algoritmalar, Þifreleme Algoritmalarýna Giriþ, Public Key Þifreleme Sistemleri.

CENG 513 Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarým (3-0-3)
Klasik ve modern metodlar, yazýlým geliþtirme metodlarýnýn karþýlaþtýrmalý analizi. Nesneyle baðlantý. Coad-Yourdon ve Rumbaugh dizaynlarý ve nesneye dayalý analiz. Nesneye Dayalý Dizayn(NDD) kriterlerinin uygulanmasý. UML(Unified Modelling Lang.) ye giriþ. Parça tabanlý geliþtirme ve dizayna giriþ.

CENG 514 Bilgisayar Grafik Bilimi (3-0-3)
Grafik programlamada kullanýlan yazýlým ve donanýmlar. OpenGL ile programlamaya giriþ. Grafiðin temelleri. 2B ve 3B geometrik dönüþümler. Ýki boyutlu gösterim : gösterim çalýþma hattý, kesmeler ve pencerelemeler. Üç boyutlu gösterim : gösterim çalýþma hattý, gösterim parametreleri, projeksiyonlar, görünüm dönüþümleri, kesmeler. Görünür yüzey tesbiti. Aydýnlatma modeli ve yüzey sunumuna giriþ. Iþýn izlemeye giriþ.

CENG 516 Mikroiþlemciler ve Gömülü Sistemler II (3-0-3)
Mikroiþlemci ve mikrokontrolör kullanan sistemlerin yazýlým ve donanýmsal dizayný. Hafýza arayüzleme. Temel giriþ/çýkýþ arayüzleri. Ýc mimari. Adres, veri ve kontrol hatlarý. Tokalaþma protokolleri ile giriþ/çýkýþ arayüzleri. Sayýsaldan Analoga dönüþtürücüler. Dalga þekli üretme deneyimi. Analogtan sayýsala dönüþtürücüler. Sayýsal voltmeter deneyi. Temel giriþ/çýkýþ iþletimi. Zamanlayýcýlar ve zamanlayýcý tabanlý kesmeler.

CENG 517 Doðal Dil Ýþlemenin Biliþsel Yönleri (3-0-3)
Prolog'un gözden geçirilmesi. DCG gramer ve DCG ayrýþtýrýcý. Ayrýþtýrýcý algoritmalarý. Anlambilim ve mantýk. Biliþimsel dilbilim özellikleri. Cümle yapýlarýnýn incelenmesi. Sonuç çýkarma. Biliþsel yapý. Anlam belirsizliði çözümü. Çok-bileþenli gramer yapýlarýnda etkileþim.

CENG 519 Yapay Zeka II (3-0-3)
Bilgi temsil etme. Belirsiz bilgi ve sebeplenme. Sinir ve inanç aðlarýnda öðrenme. Doðal dil iþleme.

CENG 520 Bilgi Güvenliði (3-0-3)
Bilgi güvenliðinin temelleri, IT-güvenlik risklerinin tespiti, güvenlik amaçlarý ve politikasýnýn tanýmlanmasý. Að paketlerinin yakalanmasý ve analizi, protokol çözümlemesi, güvenlik taramasý ve saldýrýlar. Sýzma testlerinde teknikler ve araçlar. Derse katýlanlar, güvenlik risk analizini, IT-güvenlik mekanizmalarýnýn testini, IP aðlarýnýn taranmasýný, sýzma giriþimlerinin tespiti ve gözlenmesini öðrenecektir.

CENG 521 Ýleri Veritabaný Kavramlarý (3-0-3)
Veri tabaný iþletme sistemlerinin uygulamalarý, temelleri ve olanaklarý. Baðlantýsal veri modeli: Ýliþki iþlemleri, iliþkisel cebir, iliþkisel analiz, iliþkisel veritabaný tasarýmý, fonksiyonel baðýmlýlýklar, normal formlar. Daðýtýk veritabanlarý, daðýtýl veritabaný dizayný, daðýtýk sorgu iþleme, rastlantýsal kontrollu türetim veritabanlarý: yazým ve mantýk sorgu iþleme. Nesneye dayalý veri modeli, karmaþýk deðerler, ilave iþlemler. Pratik sorgu dilleri.

CENG 522 Ýleri Nesne-Yönelimli Programlama (3-0-3)
Nesne-Yönelimli Programlama ve Yapýsal Programlama, Sýnýflar ve Soyut Veri Tipleri, Kalýtým ve Çoklu Benzeþme. Arayüzler ve Bileþenler, Nesne-Yönelimli Programlama ve UML. Grafik ve Görsel Programlama.

CENG 525 Fonksiyonel Programlamaya Giriþ (3-0-3)
Bu derste fonksiyonel programlamanýn teorisi ve uygulamasý baþlangýç seviyesinde anlatýlýr. Ýncelenecek konular þu þekildedir: lambda-hesap, indirgemeler, Church-Rosser teoremleri, yinelemeli fonksiyonlar, uygulama detaylarý, yazým ve fonksiyon dillerinin programcýlýkta kullanýmý. Fonksiyonel yöntemle programlama yapmak için gerekli analiz, tasarým ve optimizasyon teknikleri üzerinde durulacak.

CENG 526 Yazýlým Mimarisi (3-0-3)
Yazýlým mimarilerinin gereksinimi, yazýlým geliþtirme ve üretimi arasýndaki farklar, iþlevsel olmayan gereksinimler ve mimarinin temelleri, yazýlým mimarilerinin modellenmesi, yazýlým mimarilerinin deðerlendirilmesi ve çözümlenmesi, çeliþen mimari alternatiflerinin çözümlenmesi, mimari gösterim dilleri, atik yöntemlerin mimarideki rolü, þablon temelli geliþtirme, arayüz temelli geliþtirme, servis temelli mimari ve yazýlým üretim bantlarý.

CENG 537 Ýleri Düzeyde Nesne Tabanlý Programlama (3-0-3)
Nesne tabanlý programlamada ve dizaynda ileri düzeyde bilgi ve güvenilir, yüksek kalitede programlar yazabilmek için gerekli becerileri öðrencilere kazandýrmak dersin hedefleri arasýndadýr. Vurgu modüler programlama üzerine olacaktýr. C++ ve Java programlama dilleri kullanýlacaktýr. Programlama becerileri laboratuvar ortamýnda geliþtirilecektir.

CENG 550 Internet Mimarisi (Yapýlarý) (3-0-3)
Internet: Internet servisleri, iletiþim protokolleri.Çeþitli internet servis ve sistemleri tarafýndan kullanýlan iletiþim sistemlerinin temel yapýlarý: veri iletiþiminin içeriði (mekanizmalar, teknikler, prosedürler, yapýlar, mimariler ve bilgi paketi analizleri). Ders, Uygulamalý Að Güvenliði, Tüm Að Güvenliði ve Bilgi Güvenlik Testi gibi derslere bir giriþ olarak verilir.

CENG 557 Yazýlým Kalite Güvencesi ve Testi (3-0-3)
Yürütme modelleri. Yazýlým kalitesi. Kalite güvencesi. Kalite metriði. SQA yapýlanmasý. SQA planlamasý. Kalite standartlarý, CMM, IEEE, ISO(9001). Yazýlým test teknikleri. Kara kutu ve beyaz kutu testi. Test stratejileri, birleþme testleri ve sistem testleri.

CENG 558 Daðýnýk Nesne Hesaplama (3-0-3)
Daðýtýk nesne programlamanýn genel yapýsý, daðýtýk nesne mimarisi ve ortaseviye teknolojiler, CORBA, nesne canlandýrma, uzkatan nesne canlandýrmak için iletiþim protokolleri, IIOP, daðýtýk istemci/sunucu sistemleri geliþtirme. Ana programlama dili olarak özellikle istemci/sunucu kýsmý için Java kullanýlacaktýr fakat sunucu uygulamasý geliþtirmek için C++ da kullanýlacaktýr.

CENG 567 Veri Madenciliði (3-0-3)
Veri madenciliði nedir? Veri madenciliðinin strateji ve teknikleri, karar aðaçlarý, baðlama kurallarý, K-Means algoritmasý ve istatistiksel modeller, Veri madencilði için kullanýlan araçlar, veri tabanlarýnda bilgi keþfi, deðerlendirme metodlarý, geliþmiþ Veri madencilði teknikleri ve akýllý sistemler.

CENG 568 Bilgi Mühendisliði (3-0-3)
Yapay zekaya ve bilgi tabanlý sistemlere genel bakýþ, bilgi elde etme metotlarý, bilgi ifade teknikleri, üretken sistemlerde geri, ileri ve karýþýk zincir kuralý, çeliþki çözümlemesi, þüphe giderme, tümevarým kurallarý ve karar aðacý, Örnekler.

CENG 581 Yapýsal Yazýlým Mühendisliði (3-0-3)
Ticari iþlem modellemesi, iþakýþ tabanlý sistemler, dinamik nesne modellemesi, adapte olan nesne modellemesi, görünüþ yönelmesi, kural tabanlý sistemler, daðýnýk yapýlar ve GRID teknolojileri, Yazýlým iþleme modelleme ile yazýlým üretim hattý birleþimi.

CENG 590 Y. Lisans Semineri (kredisiz)
Öðrenciler araþtýrma projeleri konusunda bir rapor hazýrlayýp seminer verirler.

CENG 591 Özel Çalýþmalar (0-4- 0)
Tezle ilgili yapýlan diðer çalýþmalar.

CENG 595 Bilgisayar Mühendisliðinde Seçme Konular (3-0-3)
Ders notlarý içeriði, seminer, bilgisayar mühendisliðinde ki, simülasyon, haberleþme, sinyal iþleme, bilgisayar yazýlým ve donanýmý konularýndaki son geliþmeler.

CENG 599 Yüksek Lisans Tezi (kredisiz)
Öðrenciler bir araþtýrma projesi yapmak zorundadýr. Bu projenin süresi en az iki dönemdir. Araþtýrmanýn sonuç kýsmýnda öðrenciler bir tez sunarlar. Tez, Fen Bilimleri Enstitüsü’nün Tez Yazým Kýlavuzuna uygun yazýlmalýdýr.