Bölümün program yeterlikleri aþaðýdaki tabloda gösterilmiþtir.
No | Program Yeterlilikleri |
1 | Alanıyla ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olmak ve kavramlar arası ilişki kurmak. |
2 | Alaniyla ilgili sorunlari analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olmak. |
3 | Alani ve diger sosyal bilim alanlari arasinda iliski kurarak disiplinlerarasi analiz yapma yetenegine sahip olmak |
4 | Alaniyla ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olmak. |
5 | Alani ile ilgili karsilasilan sorunlari tespit eder ve arastirma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri gelistirir veya çözümler. |
6 | Egitim sürecinde olusturdugu birikimi yazili ve sözlü sunabilme becerisine sahip olmak. |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alip bagimsiz çalisabilir. |
8 | Yasam boyu ögrenme ve sorgulama bilinci kazanmak. |
9 | Edinecegi elestirel ve analitik düsünme sayesinde kendi ögrenim gereksinimlerini belirlemek ve bu gereksinimleri karsilamak |
10 | Ingilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve degisiklikleri izleyebilmek ve meslektaslari ile iletisim kurabilmek. |
11 | Alaniyla ilgili bilgilerin toplanmasi, yorumlanmasi, duyurulmasi ve uygulanmasi asamalarinda toplumsal, bilimsel ve etik degerlere sahip olmak. |
12 | Degisime ve yenilige açik olma tutumunu gelistirir |
Ders ve Program Yeterlilikleri Ýliþkisi
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
Dersler |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Econ 501 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Econ 502 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Econ 503 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 |
Econ 504 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Econ 505 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 4 | 3 |
Econ 506 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 |
Econ 507 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Econ 508 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Econ 509 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Econ 590 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 0 |
Econ 591 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 0 |
Econ 599 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 0 |
Intt 508 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Man 513 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Man 522 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 |
0 en az, 4 en yüksek katkýyý göstermektedir.
Program Yeterliliklerinin TYÇÇ Alan Yeterlilikleri ile Ýliþkisi
Sosyal ve Davranýþ Bilimleri Temel Alaný Yeterlilikleri |
Program Yeterlilikleri |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açýsýndan aralarýndaki iliþkiyi kavrayacak þekilde sahiptir. |
Finansal ekonomi ve diðer ilgili sosyal bilimlerle alakalý temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arasý iliþki kurar. |
Finansal ekonomiyle ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
|
Alanýnýn iliþkili olduðu disiplinler arasý etkileþimi kavrar. |
Finansal ekonomi ile diðer sosyal bilim alanlarý arasýnda iliþki kurarak disiplinlerarasý analiz yapma yeteneðine sahip olur. |
Sosyal ve Davranýþ Bilimlerinde temel kavramlarý kavrar, kavramlar arasý iliþkilere hakimdir. |
Finansal ekonomi ve diðer ilgili sosyal bilimlerle alakalý temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arasý iliþki kurar. |
Finansal ekonomi ile diðer sosyal bilim alanlarý arasýnda iliþki kurarak disiplinlerarasý analiz yapma yeteneðine sahip olur. |
|
Ýnsanlar ve toplumlararasý iliþkilerin iþleyiþ kurallarýna dair temel bilgilere sahiptir. |
Finansal ekonomi ile diðer sosyal bilim alanlarý arasýnda iliþki kurarak disiplinlerarasý analiz yapma yeteneðine sahip olur. |
Toplumlarýnýn yaþadýðý dönüþümlerin nedenleri ve sonuçlarý hakkýnda temel bilgilere sahiptir. |
Finansal ekonomi ile diðer sosyal bilim alanlarý arasýnda iliþki kurarak disiplinlerarasý analiz yapma yeteneðine sahip olur. |
Sosyal ve Davranýþ Bilimlerinin gerektirdiði araþtýrmalarý yapma, araþtýrmalarýný nasýl planlanacaðý bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Finansal ekonomi ile ilgili karþýlaþýlan sorunlarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
Sosyal ve Davranýþ Bilimlerinin gerektirdiði ileri düzeyde veri iþleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansýmalarýný deðerlendirme becerisine sahiptir. |
Finansal ekonomi ve diðer ilgili sosyal bilimlerle alakalý temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arasý iliþki kurar. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
|
Sosyal ve davranýþ bilimleri alanýna iliþkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çýkarak çalýþma hayatýnda rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazýrlama bilgisine sahiptir. |
Finansal ekonomi ve diðer ilgili sosyal bilimlerle alakalý temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arasý iliþki kurar. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.Yaþam boyu öðrenme ve sorgulama bilinci kazanýr. |
|
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
|
Finansal ekonomi ile ilgili karþýlaþýlan sorunlarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
|
Karar alma, kararý uygulama ve davranýþ haline getirmede alana iliþkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
Alana iliþkin elde edilen bilgileri, ilgili kiþilere teorik ve pratik esaslarý ile aktarabilme yeteneðine sahiptir. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Finansal ekonomi ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
|
Finansal ekonomi ile ilgili karþýlaþýlan sorunlarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
|
Alanýnda edindiði bilgileri farklý disiplin alanlarýndan gelen bilgilerle bütünleþtirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluþturur. |
Finansal ekonomi ile diðer sosyal bilim alanlarý arasýnda iliþki kurarak disiplinlerarasý analiz yapma yeteneðine sahip olur. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
|
Alanýndaki ulusal ve/veya uluslararasý toplantýlarda sözlü ve yazýlý özgün sunumlar yapar. |
Eðitim sürecinde oluþturduðu birikimi yazýlý ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. |
Alaný ile ilgili karþýlaþýlan sorunsallarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
Finansal ekonomi ile ilgili karþýlaþýlan sorunlarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi baþýna baðýmsýz bir þekilde çözer. |
Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alýp baðýmsýz çalýþabilir. |
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklýðý veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiðinde inisiyatif alýr. |
Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alýp baðýmsýz çalýþabilir. |
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
Finansal ekonomi ile ile ilgili karþýlaþýlan sorunlarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
Takým çalýþmasý sürecinde, gerekli gördüðü anda almasý gereken liderlik sorumluluðunun bilincinde olduðunu gösterir. |
Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alýp baðýmsýz çalýþabilir. |
Çalýþma alaný ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. |
Edineceði eleþtirel ve analitik düþünme sayesinde kendi öðrenim gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karþýlar. |
Alaný ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalýþma ya da ekip çalýþmasý ile hazýrlayýp yayýnlayarak alanýndaki bilginin sýnýrlarýný geniþletir. |
Finansal ekonomi ve diðer ilgili sosyal bilimlerle alakalý temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arasý iliþki kurar. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
|
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
|
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleþtiri süzgecinden geçirerek deðerlendirir. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili ilgi ve isteði sürekli canlý tutabilecek seviyededir. |
Finansal ekonomi ile ilgili karþýlaþýlan sorunlarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
Edineceði eleþtirel ve analitik düþünme sayesinde kendi öðrenim gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karþýlar. |
|
Alanýnda edindiði temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkýcý, sorgulayýcý ve üretici bir yaklaþýmla deðerlendirir, öðrenme gereksinimlerini belirler ve karþýlar. |
Edineceði eleþtirel ve analitik düþünme sayesinde kendi öðrenim gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karþýlar. |
Alaný ile ilgili ulusal ve uluslararasý yayýnlarý takip eder. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
|
Öðrenimini ayný alanda bir ileri eðitim düzeyine veya ayný düzeydeki bir mesleðe katký üretecek biçimde yönlendirir. |
Edineceði eleþtirel ve analitik düþünme sayesinde kendi öðrenim gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karþýlar. |
Yaþamboyu öðrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
Yaþam boyu öðrenme ve sorgulama bilinci kazanýr. |
Alaný ile ilgili edindiði bilgi ve becerileri, yazýlý ve sözlü olarak aktarýr. |
Eðitim sürecinde oluþturduðu birikimi yazýlý ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaþýr. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Eðitim sürecinde oluþturduðu birikimi yazýlý ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. |
|
Akademik çalýþma ortamýnda bilgi paylaþma, ortak çalýþma ve eleþtirel yaklaþýmlarý deðerlendirebilme ve çalýþmasýna dahil edebilme yetkinliðine sahiptir. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. Eðitim sürecinde oluþturduðu birikimi yazýlý ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili bilgi ve uygulamalarý, sosyal sorumluluk yaklaþýmý çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüþtürür. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanmasý, yorumlanmasý, duyurulmasý ve uygulanmasý aþamalarýnda toplumsal, bilimsel ve etik deðerlere sahip olur. |
Ýþ yaþamýna dahil olduðunda kuramsal altyapý ve kavramsal zenginliðinin yarattýðý farklýlýðý bireysel kariyerine yansýtýr. |
Edineceði eleþtirel ve analitik düþünme sayesinde kendi öðrenim gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karþýlar. |
Deðiþime ve yeniliðe açýk olma tutumunu geliþtirir. |
|
Sosyal iliþkileri ve bu iliþkileri yönlendiren normlarý eleþtirel bir bakýþ açýsýyla inceler, geliþtirir ve gerektiðinde deðiþtirmek üzere harekete geçer. |
Finansal ekonomi ile diðer sosyal bilim alanlarý arasýnda iliþki kurarak disiplinlerarasý analiz yapma yeteneðine sahip olur. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
|
Finansal ekonomi ile ilgili karþýlaþýlan sorunlarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
|
Bir yabancý dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanýndaki bilgileri izler ve meslektaþlarý ile iletiþim kurar. |
Ýngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak finansal ekonomiyle ilgili bilgileri ve deðiþiklikleri izleyebilir ve meslektaþlarý ile iletiþim kurabilir. |
Alanýnýn gerektirdiði düzeyde bilgisayar yazýlýmý ile birlikte biliþim ve iletiþim teknolojilerini kullanýr. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluþturulmasý (toplama, yorumlama ve sonuçlarýn duyurulmasý) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik deðerlere uygun hareket eder. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanmasý, yorumlanmasý, duyurulmasý ve uygulanmasý aþamalarýnda toplumsal, bilimsel ve etik deðerlere sahip olur. |
Geleceðe yönelik tahminlerde bulunur. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
Yaþam boyu öðrenme ve sorgulama bilinci kazanýr. |
|
Sosyal haklarýn evrenselliði, sosyal adalet, kalite ve kültürel deðerler ile çevre koruma, iþ saðlýðý ve güvenliði konularýnda yeterli bilince sahiptir. |
Finansal ekonomi ve diðer ilgili sosyal bilimlerle alakalý temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arasý iliþki kurar. |
Finansal ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanmasý, yorumlanmasý, duyurulmasý ve uygulanmasý aþamalarýnda toplumsal, bilimsel ve etik deðerlere sahip olur. |
|
Deðiþime ve yeniliðe karþý açýk tutuma sahiptir. |
Deðiþime ve yeniliðe açýk olma tutumunu geliþtirir. |
Sosyal ve davranýþsal olgulara dair görüþlerini alanýn saðladýðý yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliþtirir ve olaylarý yorumlamada yetkinliðe sahiptir. |
Finansal ekonomi ile ilgili sorunlarý analiz etmeye yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Finansal ekonomi ile ilgili karþýlaþýlan sorunlarý tespit eder ve araþtýrma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliþtirir veya çözümler. |
|
Alanýnda özümsediði bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararasý düzeyde ve disiplinler arasý çalýþmalarda kullanýr. |
Finansal ekonomi ile diðer sosyal bilim alanlarý arasýnda iliþki kurarak disiplinlerarasý analiz yapma yeteneðine sahip olur. |
Eðitim sürecinde oluþturduðu birikimi yazýlý ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. |